زودتر بیا (ماهان من )

ماهان ناز من بابا جونت لحظه شماری میکنه با هم برین استادیوم

1393/6/20 10:33
نویسنده : مامان و بابا
472 بازدید
اشتراک گذاری

بذار بعضی چیزها را همین الان با هم روشن کنیم . جنبه هایی از زندگی هست که نمی شود انتخاب شان کرد . یعنی هرچقدر هم طالب و مدافع آزادی و اختیار و انتخاب باشی ، باز هم مجبوری با بعضی واقعیت ها کنار بیایی . مثلا زمانه ای که در آن زندگی می کنی تحت انتخاب تو نیست . پدر و مادرت را هم نمی توانی انتخاب کنی . ویژگی های ژنتیکی ، وضعیت های محیطی و ... با این جور چیزها باید کنار بیایی . اینها را طبیعت و محیط برایت انتخاب کرده اند . یعنی باید قبول کنی که قسمتی از زندگی جبر و قسمتی از آن اختیار توست . 

یکی از همین چیزها که شاید ژنتیکی و موروثی برایت تعیین شده است ، استقلالی و تاجی بودن توست ! یعنی این هم جزو همان چیزهایی ست که از قبل تعیین شده است و نمی شود با آن کاری کرد ، جز این که لذتش را ببری و با زیبایی های آن کیف کنی . چیز بدی را از من و مادرت به ارث نبرده ای پسر . می توانی حسابی سرت را بالا بگیری که استقلالی هستی . می توانی کنار دست من و مادرت ، جلوی تلویزیون دیوانه بازی در بیاوریم ( مثل همین دو بازی اخیر که با گل آرش وقتی مادرت حواسش جای دیگری بود ، با عربده کشیدنم حسابی جا خورد و لابد تو هم تکانی خوردی و فهمیدی آن بیرون باید خبر مهمی باشد ! ) . و یا اصلا می توانی مدتی مُخم را کار بگیری تا برای بازی مهمی به استادیوم برویم و من هر چقدر بگویم کار دارم و الان نمی شود ، تو ول کن ماجرا نباشی و بخواهی با هندی کردن فیلم و این که "سکوها خالیه ، آخه تو چه جور تاجی ای هستی " ، به هدفت برسی ! می توانی مثل من مدتی همه منطق و عقل را تعطیل کنی و خودت را بسپاری دست عواطف و هیجاناتت ! 

ولی وسط این همه تفاخر و لذت و بزرگی ، کمی هم هوای هواداران رقیب را داشته باش . آنها را باید درک کرد . آنها هم آدمهای بدی نیستند . شاید تیمشان افتخاری خارج از مرزهای کشور نداشته باشد ، شاید همه افتخار تاریخشان را به حضور و وجود ما مدیون باشند و اگر ما نباشیم ، آنها با چوکای تالش و شهدای بندر قشم توفیر زیادی پیدا نمی کنند ، ولی اینها چیزی از ارزش های آنها کم نمی کند ! آنها موجبات شادی و خنده هستند و گاهی وقتها بد نیستند با سر به سرشان گذاشتن ، بهشان هویت بدهیم تا خیال نکنند به حساب نمی آوریمشان  

خلاصه این که مطمئنم از این جبر ژنتیکی و این استقلالی بودن ذاتی و موروثی لذت خواهی برد . سوای این قبیل چیزها که گفتم ، در همه زمینه هایی که می توانی فکرش را بکنی پشتیبان تو هستم تا آزادانه زندگی کنی . حتی اگر علایق تو را نپسندم و باب میلم نباشند ، مادامی که خارج از اخلاق و قانون نباشند و لطمه ای به تو یا دیگری وارد نکنند ، پشتیبان توام تا چیزی را که فکر می کنی دوست داری ، دنبال کنی .در همه لحظه های زندگی می توانی روی حمایت و پشتیبانی من حساب کنی . ولی صحبت استقلالی و تاجی بودن که می رسد ، خب بحث ناموس است و شوخی با هم نداریم  

دربی دوم امسال کنار منی . با همین لباسی که امروز خودم تنهایی برایت خریدم . بازی های زیادی پیش روست پسر . خیلی کار داریم ، خیلی .

پسندها (3)

نظرات (0)